شیدارک - سایت تخصصی کفپوش

شیدارک - سایت تخصصی کفپوش

شیدارک - سایت تخصصی کفپوش

شیدارک - سایت تخصصی کفپوش

استاندارد اپوکسی پلی یورتان و آزمایشهای کیفی

 

استاندارد اپوکسی پلی یورتان و آزمایشهای کیفی


 

عوامل مهم در کیفیت سیستم کفپوش اپوکسی:

پس از آشنایی شما علاقه مندان با سیستم کفپوش اپوکسی و پلی یورتان، ذکر این نکته ضروری است که اجرای با کیفیت کفپوش اپوکسی در پروژه ها متاثر از دوعامل اصلی می باشد:

1) کیفیت مطلوب مواد اولیه که عمدتا در این مورد کارخانه تولید کننده مسئول می باشد.

2) اجرای با کیفیت کفپوش اپوکسی توسط تیم مجرب و با دانش که اطلاعات و تجربه کافی اجرای سیستم های کفپوش اپوکسی را داشته باشند.

از اینرو کنترل کیفیت کفپوش اجراشده در دوبخش مواد اولیه و محصول اجرا شده باید صورت پذیرد. شیدارک در این مقاله آزمایشها و استانداردهایکفپوش اپوکسی و پلی یورتان براساس آنچه گفته شد را ارائه می دهد.

برای انتخاب سیستم کفپوش اپوکسی و پلی یورتان، یکی از دغدغه های کارفرمایان و طراحان آشنایی با پارامترهای مهمی است که باید در کفپوش اپوکسی به آن توجه داشت. عوامل مهمی که در کفپوش های اپوکسی باید به آنها توجه کرد بشرح زیر هستند:

- مقاومت در برابر آتش
- مقاومت در برابر سر خوردگی
- مقاومت دمایی سیستم اپوکسی
- نفوذ آب
- مقاومت سایشی
- مقاومت کششی
- مقاومت پاره شدگی
- چسبندگی
- مقاومت در برابر اشعه UV
- درصد ازدیاد طولی (برای لایه منعطف پلی یورتان و پلی یوریا)

لازم به ذکر است در فهرست بالا سعی شده است به همه موارد مهم ...........................................................


ادامه مطلب

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

آشنایی با انواع ترموود

آشنایی با انواع ترموود


اگر تاکنون به دفترچه های فنی و کاتالوگهای مربوط به تولید کنندگان انواع ترمو وود دقت کرده باشد، حتما متوجه شده اید که ترمو وود در دسته بندی ها یا اصطلاحا کلاسهای متفاوتی در این کاتالوگها دسته بندی شده اند.

 "شیدارک" در این مقاله شما را با دسته بندی ها و ویژگی های انواع ترموود مربوط به آنها آشنا خواهد کرد.

برای آشنایی با ترموود و روش تولید آن می توانید مقاله "چوب گرمادیده یا ترمووود" را مطالعه کنید.

انواع چوبها-شیدارک

درختان نرم چوب و سخت چوب

برای درک بهتر ویژگی های انواع ترموود و تقسیم بندی آنها لازم است ابتدا آشنایی مختصری با تقسیم بندی انواع چوبها طبیعی داشته باشیم.

چوبهای طبیعی بر اساس بافت و ویژگی های ساختاری چوب درختان به دو گروه چوبهای نرم (SOFT WOOD) و چوبهای سخت (HARD WOOD) تقسیم می شوند. این نامگذاری و تقسیم بندی بر اساس بافت چوب درختان صورت گرفته و نشان دهنده دوام و استحکام چوب درختان نیست.

درختان نرم چوب (SOFT WOOD): این گروه از چوبها، درختان سوزنی برگ را شامل می شود. درختان سوزنی برگ در طول سال ، زمان رشد بیشتری دارند ( با توجه به همیشه سبز بودن ) این نوع ........................................................................................

درختان سخت چوب (HARD WOOD): این دسته ، شامل چوب درختان پهن برگ می‌باشد. بافت چوب .......................................


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

 

انواع ترمووود-شیدارک

انواع ترمووودها

انواع ترموودها با توجه به ویژگی هایی که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت خود به دو گونه Thermo-S و Thermo-D تقسیم می شوند.

Thermo-S 

حرف S در Thermo-S مخفف کلمه Stability به معنی پایداری و مقاومت است. این گروه از ترموودها حدود 6 تا 8 درصد با توجه به میزان رطوبت محیط تغییر ابعاد خواهند داد. تولید این گروه از ترمو وودها حداکثر دما حدود 190 درجه سانتیگراد است. ( 185 درجه سانتیگراد برای سخت چوبها و 190 درجه سانتیگراد برای نرم چوبها )

انواع ترمو وود در کلاس S با توجه به استاندارد EN 311 در رده 3 از نظر مقاومت و دوام در برابر شرایط طبیعی قرار می گیرند.

Thermo-D

حرف D در Thermo-D مخفف کلمه Durability به معنی دوام..........................................

ادامه مطلب

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

چوب گرما دیده یا ترموود (THERMO WOOD)

ترموود یا چوب گرمادیده (چوب ترمو)، چوبی است که جهت افزایش دوام و اصلاح ساختار سلولی تحت شرایط خاص گرمادیده است. پی بردن به این نکته که فرایند گرما دادن چوب تاثیری بسزا در افزایش کارایی این محصول طبیعی دارد، احتملا کاملا اتفاقی بوده و با توجه به تجربه های بشری اتفاق افتاده و پس از انقلاب صنعتی و تکنولوژی در سالهای قبل روندی کاملا مهندسی شده پیدا کرده است.

"شیدارک" در این مقاله سعی دارد، نگاهی گذرا به فرایند تولید ترموود داشته باشد.


ترمووود-شیدارک


روش تولید ترموود یا چوب گرما دیده (چوب ترمو)

فرآیند تبدیل چوب طبیعی به چوب ترمو یا چوب گرمادیده امروزه بصورتی کاملا مکانیزه و منطبق بر دستور العمل ها و استانداردهای ویژه انجام می گیرد.

فرایند تیدیل چوب طبیعی به ترمووود شامل 3 مرحله یا فاز است و در تمام این مراحل پارامترهای حرارت، میزان بخار آب و فشار ناشی از آن و نیز زمان بر محصول نهایی اثر گذاری مستقیم دارند.

نمودار زیر که به نمودار THERMO WOOD معروف است، نشان دهنده تاثیر عوامل یاد شده بر محصول نهایی می باشد. فرآیند تولید چوبهای ترموود کاملا منطبق بر این نمودار انجام میشود.

فازهای 3 گانه تبدیل چوب طبیعی به ترموود عبارتند از :

  • فاز 1 حرارت دهی و خشک کردن چوب: پس از وارد کردن چوبهای برش خورده به کوره با افزایش حرارت و بخار دمای چوب به سرعت تا دمای 100 درجه ...................................

پارکت تمام چوب - Solid Wood Floor

پارکت تمام چوب - Solid Wood Floor


پارکت تمام چوب-شیدارک


پارکت تمام چوب (Solid Wood) نوعی پارکت (کفپوش) است که بصورت یکپارچه و از یک قطعه چوب ساخته شده است. به این معنی که  هر پارکت بخشی از یک الوار است. در این نوع پارکت، هر کدام از قطعات یا پروفیلهای یکپارچه تمام چوب، به طور جداگانه برش خورده ،ماشینکاری شده و پولیش  شده اند.

پارکتهای تمام چوب از چوبهای مختلف (گونه های درختی) و در طولها و ضخامتهای مختلف تولید شده و در دسترس هستند، اما معمولا پارکت تمام چوب (Solid Wood) از چوب سخت (Hard Wood) و به ضخامت حدود 20 میلیمتر تولید می شود. این پارکتها مانند همه پارکتهای دیگر دارای ساختار کام و زبانه می باشد.


پارکت تمام چوب-شیدارک


شکل ظاهری پارکت تمام چوب

شاید جالب باشد بدانید که پس از اجرای پارکت معمولا به سختی می توان پارکت تمام چوب (Solid Wood Floor) را از پارکتهای ساخته شده از چوب مهندسی شده (Engineereed Wood Flooring) تشخیص داد و دلیل این امر نیز، ضخامت بالای لایه نهایی در پارکتهای ساخته شده از چوب مهندسی است. سطح نهایی پارکتهای تولید شده ازچوب مهندسی، لایه ای به ضخامت 5 تا 6 میلیمتر از (Solid Wood) می باشد، وجود این لایه سبب می شود...........................

ادامه مطلب

http://shidarch.com/solid-wood-floor/

پارکت چیست؟ آشنایی مقدماتی با کفپوش پارکت

پارکت چیست؟ آشنایی مقدماتی با کفپوش پارکت


پارکت-شیدارک


پارکتها نوعی از کفپوشهای چوبی هستند که از پروفیلها و قطعات موزائیکی چوبی تشکیل شده اند. نام این کفپوش چوبی از کلمه فرانسوی (Parqueterie) گرفته شده است. تا مدتها پارکت از لوکس ترین و گرانترین کفپوشها به شمار می آمد و فقط ثروتمندان توانایی خرید این محصول را داشتند. با ورود تکنولوژی و استفاده از ماشین آلات در فرایند تولید این محصول، پارکت توانست خود را به عنوان محصولی همگانی تر معرفی کرده و بازاری بزرگتر برای خود ایجاد کند.

کیفیت و زیبایی پارکتها به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله مهترین عواملی که در کیفیت یک پارکت نقش دارند، می توان نوع و روش ساخت پارکت و نیز نوع چوب و گونه گیاهی استفاده شده در پارکت اشاره کرد.

در این مقاله "شیدارک" شما را با کلیاتی از پارکتها و انواع این کفپوش آشنا خواهد کرد و در مقالاتی که در ادامه خواهد آمد به بررسی انواع این کفپوش خواهد پرداخت.


 


  • انواع چوب استفاده شده در پارکت چوبی

نوع چوب استفاده شده در پارکت چوبی، میزان تراکم و فشردگی بافت چوب و میزان رطوبت درونی چوب در تعیین میزان انقباض و انبساط این کفپوش به عنوان یکی از مهمترین ویزگی های فنی پارکت نقشی بسیار اساسی دارد. به عنوان مثال کاهش میزان رطوبت چوب، میزان انقباض و انبساط و در نتیجه تورم چوب را کاهش می دهد و در عین حال میزان سختی و در نتیجه شکنندگی را در چوب افزایش می دهد.

میزان انقباض و انبساط پارکتها و نیز میزان رطوبت درونی پارکتها، بسته به نوع چوب (Hard Wood) یا (Soft Wood) و گونه درختی متفاوت خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با درختان (Hard Wood) یا (Soft Wood) می توانید مقاله "راهنمای انتخاب ترمووود" را مطالعه کنید.

از میان مرسوم ترین و معمول ترین چوبهایی (گونه های درختی) که در ساخت پارکتها از آنها استفاده می شود می توان بصورت دسته بندی شده به موارد زیر اشاره کرد:

  • چوب بلوط، گردو، گیلاس، کاج و افرا که پرمصرف ترین چوبها در ساخت پارکت هستند.
  • چوبهای گران تر مانند چوبهای ماهونی و چوب درختان گرمسیری که ..................

ادامه مطلب

http://shidarch.com/parquet/