شیدارک - سایت تخصصی کفپوش

شیدارک - سایت تخصصی کفپوش

شیدارک - سایت تخصصی کفپوش

شیدارک - سایت تخصصی کفپوش

اجرای روف گاردن

اجرای روف گاردن

نحوه اجرای روف گاردن عمومی ترین و مهمترین نکته ای است که سوی کارفرمایان و بازدیدکنندگان سایت پرسش می شود. مجموعه اسپینگر در این مطلب قصد دارد که، معمول ترین شیوه اجرای یک روف گاردن را با شما در میان بگذارد. در این مطلب کارشناسان اسپینگر شما را با نحوه اجرای روف گاردن، به صورت مرحله به مرحله آشنا خواهند نمود. برای ساخت و اجرای ایجاد یک روف گاردن بصورت معمول مراحل زیر انجام می گیرد:

 

  • طراحی روف گاردن

  • اجرای تاسیسات

  • اجرای عایق رطوبتی بام

  • اجرای لایه محافظ در باغچه ها

  • اجرای لایه ضد ریشه در باغچه ها

  • اجرا و نصب لایه زهکش در باغچه ها

  • اجرای لایه های فیلتراسیون باغچه ها

  • خاک ریزی و کاشت باغچه ها

  • کفسازی، نصب آلاچیق، مبلمان و ...

در ادامه کارشناسان اسپنگر، شما را با مراحل مختلف اجرای روف گاردن آشنا خواهند نمود.

برای آشنایی بیشتر با روف گاردن و لایه های مختلف آن، می توانید مقالات "روف گاردن چیست" و "آشنایی با لایه های روف گاردن" را مطالعه نمایید.

 

لایه های روف گاردن

  • طراحی روف گاردن

اولین مرحله در اجرای روف گاردن تهیه طرح ها نقشه های لازم برای این کار است این نقشه ها و طرح ها عبارتند از نقشه های معماری روف گاردن، نقشه های تاسیساتی شامل نقشه های آبرسانی، سیستم تخلیه و زهکشی و نقشه های روشنایی و الکتریکال، طرح کاشت و تهیه جداول برای خرید گل و گیاه مناسب. این نقشه ها باید توسط کارشناسان آشنا با موارد فنی، تهیه شده و سپس برای اجرای روف گاردن مورد استفاده قرار می‌گیرند. کارشناسان اسپینگر با توجه به تجربه های موفق در طراحی و اجرای پروژه های مختلف می‌توانند شما را در این زمینه یاری کنند.

  • اجرای تاسیسات

پس از تهیه نقشه ها،  اجرای روف گاردن با شروع اجرای تاسیسات و تکمیل آن آغاز می شود. در این مرحله کلیه خطوط مربوط به آبیاری گیاهان و همچنین لوله های تخلیه آبهای اضافی ناشی از بارندگی و آبیاری گیاهان اجرا می‌شود. در این مرحله همچنین خطوط برق مربوط به  سیستم های روشنایی و سایر تاسیسات الکتریکی اجرا می گردد.

  • اجرای عایق رطوبتی بام

اجرای عایق رطوبتی را شاید بتوان مهمترین مرحله در اجرای روف گاردن به حساب آورد. بستر سازی و شیب بندی، اجرای عایق رطوبتی، تست آب بندی عایق و در ادامه محافظت از آن، بخشهای مختلفی از اجرای عایق رطوبتی هستند. هرگونه ایراد در انتخاب نوع عایق و اجرای عایق رطوبتی، می‌تواند کل سیستم یک روف گاردن را با مشکلات اساسی مواجه نماید. به همین دلیل کارشناسان اسپینگر با توجه به شرایط آب و هوایی، کاربری ساختمان، همچنین ویژگی های روف گاردن پروژه ، اقدام به انتخاب عایق رطوبتی کرده و مطابق با دستور دستورالعمل‌ها استانداردها و آیین‌نامه‌های اجرایی، عایق رطوبتی را اجرا می کنند.

 

  • اجرای لایه محافظ عایق رطوبتی باغچه ها

پس از اجرای عایق رطوبتی ، نوبت به اجرای لایه محافظ عایق رطوبتی می رسد. هدف از اجرای این لایه محافظت از لایه  عایق رطوبتی در برابر آسیب های احتمالی می باشد. انتخاب نوع و جنس این لایه، با توجه به شرایط پروژه، نوع روف گاردن و میزان فشارهای ناشی از وزن کلی روف گاردن بر عایق رطوبتی صورت می گیرد. این لایه بین لایه ضد ریشه و عایق رطوبتی قرار می گیرد. البته در برخی از شرایط با توجه به نوع روف گاردن و مشخصات عایق رطوبتی، امکان حذف ایت لایه وجود دارد.

 

  • اجرای لایه ضد ریشه

عملکرد و وظیفه لایه ضد ریشه به عنوان پنجمین مرحله از اجرای روف گاردن ، ایجاد سد در برابر آسیب های احتمالی ناشی از عملکرد ریشه گیاهان ، در سازه و تاسیسات ساختمان است. انتخاب این لایه نیز باید با توجه به نوع گیاهان انتخاب شده و عمق کاشت باغچه ها  توسط کارشناسان آشنا با  شرایط فنی روف گاردن  انجام پذیرد. نکته مهم در انتخاب لایه ضد ریشه، توجه به این نکته است که این لایه حتما باید استانداردها و آزمونهای بین المللی مقاومت در برابر ریشه را دارا باشد. توجه به جزئیات، اورلپ ها و همپوشانی های مختلف در اجرای این لایه بسیار مهم و حیاتی است. نکته دیگری که در هنگام نصب لایه ضد ریشه در اجرای روف گاردن باید به آن توجه نمود این است که علاوه بر نصب لایه محافظ بین عایق رطوبتی و لایه ضد ریشه، یک لایه محافظ نیز حتما باید بین لایه ضد ریشه و لایه زهکش قرار گیرد. این لایه محافظ، لایه ضد ریشه را از فشار های ناشی از لایه زهکش حفظ می کند.

 

  • اجرا و نصب لایه زهکش

پس از نصب لایه ضد ریشه، لایه زهکش نصب می شود. وظیقه لایه زهکش کمک به هدایت و تخلیه آب های اضافی موجود در گلدانها و باغچه هاست. در صورت عدم تخلیه مناسب این آبها، ریشه های گیاهان دچار پوسیدگی و فساد شده و گیاهان در مدت زمانی کوتاه از بین می روند. به همین دلیل در زمان اجرای روف گاردن انتخاب و نصب صحیح لایه های زهکش اهمیت بالایی پیدا می کنند. برای آشنایی ................

برای مطالعه ادامه مطلب در سایت اسپینگر می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

www.espinger.com


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.