شیدارک - سایت تخصصی کفپوش

شیدارک - سایت تخصصی کفپوش

شیدارک - سایت تخصصی کفپوش

شیدارک - سایت تخصصی کفپوش

مبلمان در روف گاردن: معرفی انواع فلاورباکس

امروزه فضای سبز و روف گاردن نیازمند کیفیتی متفاوت از گذشته است. اجرای آسان، سریع، متنوع و مقرون به صرفه از اولویتهای طراحی محسوب می شود. فلاورباکس ها با تنوع بسیار بالا از بهترین ابزارها برای اجرای فضای سبز هستند. در مقاله قبل به تعریف فلاورباکس، ویژگی ها، مزایا و معایب آن پرداخته شد. در این متن انواع فلاورباکس و مشخصات آنها معرفی می گردد.

همانطور که گفته شد فلاورباکس ها می توانند با انواع متریال تولید شوند، شامل: فایبرگلاس، PVC، کامپوزیت، فلز، سفال، سنگ طبیعی، بتن،چوب های طبیعی و فرآوری شده. هر یک از این مواد بر اساس مشخصات خود درساخت انواع خاصی از فلاورباکس ها به کار می روند. در نتیجه بر اساس هدف طراحی یک یا چند نوع از این محصولات برای پروژه می توانند مناسب تر باشد.

پلاستیک

پلاستیک به دسته ای از مواد مصنوعی گفته می شود که از فرآیند پلیمریزاسیون تولید می گردد. یکی از پرکاربردترین انواع پلاستیک در تولید فلاورباکس PVC (پلی وینیل کلراید) نام دارد. این ماده دارای وزن سبکی است؛ و برای تولید باکس های سبک به خصوص آویز بسیار مناسب است. با وجود مقاومت دمایی نسبتا خوب، تنش های گرمایی و سرمایی شدید به آن آسیب می رساند. انواع پلاستیک نسبت به سایر متریال ها از استحکام و مقاومت کمتری برخوردار است.
به دلیل روش تولید شیمیایی PVC تنوع رنگی در آن بسیار بالاست، و بر اساس قالب در هر سایز و شکلی قابل تولید است. باکس های پلاستیکی تقریبا ارزان ترین نوع باکس های موجود در بازار هستند. اما در طرح های خاص و تعداد کم نیاز به ساخت قالب ویژه داشته و مقرون به صرفه نیست.  این نوع از باکس برای مصارف خانگی و محدود از گزینه های بسیار مناسب به شمار می آید.
کامپوزیت
کامپوزیت در مهندسی مواد به موادی گفته می شود که از یک فاز زمینه (ماتریکس) و یک تقویت کننده (پر کننده) تشکیل شده است. کامپوزیت های مصنوعی انواع بسیار گسترده ای دارند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از پرکاربردترین انواع کامپوزیت در ساخت فلاورباکس، فایبرگلاس است. ماده تشکیل دهنده این نوع کامپوزیت از ترکیب الیاف شیشه و رزین بدست می آید.
باکس های فایبرگلاس با وجود وزن کم از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند.  اجسام نوک تیز یا ریشه درختان به آنها آسیب وارد نمی کند؛ اگرچه در فشار شدید دارای حالت شکنندگی  هستند؛ مقاومت این نوع باکس بسیار بیشتر از باکس های پلاستیکی است؛ و نسبت به تنش های دمایی گرما و سرما مقاومت خوبی دارند. تنوع رنگ و بافت آنها بسیار بالا بوده و بر اساس نوع قالب در هر شکلی می توانند تولید شوند. از معایب این نوع باکس می توان به هزینه نسبتا بالای آن اشاره کرد. این نوع باکس به خاطر نیاز به قالب پایه برای تولید، در تعداد کم یا تکی مقرون به صرفه نیست؛ و بیشتر محصولات موجود در بازار در طراحی استفاده می شوند.

چوب

نمای چوب یکی از پرطرفدارترین نماهای فلاور باکس است. باکس های چوبی به دلیل ارائه بافت طبیعی و زنده هارمونی خوبی با طراحی های سبز ایجاد می کنند. ترکیب باکس چوبی با سایر سازه های چوبی مانند آلاچیق و پرگولا نیز فضای زیبایی بوجود می آورد. در تولید باکس های چوبی از چوب طبیعی، انواع ترموود و وودپلاست استفاده می شود..........
برای مطالعه ادامه مطلب در سایت اسپینگر می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.