شیدارک - سایت تخصصی کفپوش

شیدارک - سایت تخصصی کفپوش

شیدارک - سایت تخصصی کفپوش

شیدارک - سایت تخصصی کفپوش

روف گاردن ساده

روف گاردن ساده

روف گاردن یکی از جذاب ترین بخش های آپارتمان است. در واقع روف گاردن نوعی فضای سبز خصوصی یا نیمه خصوصی برای ساکنین ایجاد می کند؛ که به دلیل قرارگرفتن در ارتفاع معمولا اشراف کمتر و دورنمای بهتری دارد. در  شرایط معمول گفته می شود که آب و هوای روف گاردن نامطلوب تر از سطح زمین است. به این معنا که تغییرات دمایی و شدت باد بیشتری دارد. اما در کلانشهری هایی مانند تهران همین جریان هوا باعث بالا رفتن کیفیت هوا و کاهش آلودگی می گردد. به همین دلیل حتی وجود یک روف گاردن ساده می تواند بام ساختمان را به مهمترین فضای سبز کاربردی ساکنین تبدیل کند.

بام سبز (Espinger)

روف گاردن ساده چیست؟

سادگی در روف گاردن می تواند معنای متفاوتی با توجه به نظر طراح و کارفرما داشته باشد. در بعضی موارد یک روف گاردن ساده به معنای روف گاردن ارزان شناخته می شود که با حداقل هزینه تهیه شود. برای بعضی افراد روف گاردن ساده به معنای آسان می تواند باشد. اما به طور کلی یک روف گاردن ساده می تواند « سریع، ارزان، آسان، کوچک، موقت » و یا « زمان بر، پر هزینه، حرفه ای و دائمی » باشد.

برای مطالعه بیشتر در خصوص روف گاردن می توانید به مقاله های   "ساخت روف گاردن ارزان " و "روف گاردن آسان و کوچک" مراجعه نمایید.

کلمه « ساده » در فرهنگ دهخدا و معین به معنای بی نقش و نگار (مقابل منقش)، پاک، خالص، بدون ترکیب، آسان، عادی و معمولی معرفی شده است. در علم طراحی، صفت سادگی به معنای طرح های بدون نقش و نگار، خالص و بی غش و یا آسان می تواند تعریف شود. در حالیکه سادگی در فلسفه هنر می تواند بسیار پیچیده و عمیق باشد. و به عنوان مکتب فکری ساده گرایی، مینیمالیسم Minimalism یا هنر کمینه در نظر گرفته شود.

در این مقاله روف گاردن ساده به عنوان فضایی با کمترین اجزای مورد نیاز........................

برای مطالعه ادامه مطلب روی لطفا روی لینک کلیک کنید.   روف گاردن ساده